×

Naloga za reševanje

Podaljšana naloga za reševanje

Rešena naloga

Exercise

Dobrodošli v online tečaju. V vsakem poglavju se nahaja datoteka za reševanje, rešena datoteka in video navodila za reševanje.

Postopek učenja je sledeč

  • Prenesite si datoteko ("Naloga za reševanje") na računalnik,
  • odprite datoteko v Excelu,
  • kliknite na rumen trak "omogoči urejanje" 
  • sledite video navodilom,
  • nadaljujete na naslednje poglavje na dnu ekrana.

Video navodila

Dodatna pojasnila

Excel je program za urejanje preglednic, ki ga je razvil Microsoft. Je del paketa Microsoft Office in se pogosto uporablja v poslovnem okolju za analizo podatkov, finančno računovodstvo, grafično predstavitev podatkov, in za druge namene, ki zahtevajo obdelavo in organiziranje velikih količin podatkov.

Glavne Funkcije in Značilnosti

  • Preglednice: Excel omogoča ustvarjanje preglednic, ki so sestavljene iz vrstic in stolpcev. Vsako polje v preglednici imenujemo celica, ki lahko vsebuje tekst, številke ali formule.
  • Formule in Funkcije: Ena od ključnih značilnosti Excela so formule in funkcije, ki omogočajo avtomatizirano računanje in analizo podatkov. Excel vključuje široko paleto vgrajenih funkcij za matematične, statistične, finančne izračune itd.
  • Grafi in Diagrami: Excel omogoča uporabnikom, da iz podatkov, ki so vneseni v preglednico, ustvarijo različne tipe grafov in diagramov, kot so črtni grafi, stolpčni grafi, krožni diagrami in drugi, za boljšo vizualno predstavitev podatkov.
  • Pivot Tabele: To so napredne orodja v Excelu, ki omogočajo hitro povzemanje, analizo, raziskovanje in predstavitev velikih količin podatkov. Pivot tabele so zelo uporabne za izdelavo poročil in analiz.
  • Makri in VBA: Excel omogoča avtomatizacijo ponavljajočih se nalog z uporabo makrov. Ti so napisani v programskem jeziku VBA (Visual Basic for Applications) in omogočajo uporabnikom, da ustvarijo prilagojene funkcije in ukaze.
  • Integracija z Drugimi Programi: Excel se lahko integrira z drugimi programi Microsoft Office, kot so Word in PowerPoint, ter podpira uvoz in izvoz podatkov iz različnih formatov, vključno s CSV, XML, in drugimi.
  • Napredne Analitične Možnosti: Excel omogoča uporabo orodij kot so analiza scenarijev, iskanje rešitev in podatkovne tabele za napredno analizo podatkov.

Uporaba v Različnih Področjih

  • Poslovni Svet: Za finančno analizo, proračun, načrtovanje, poročanje in drugo.
  • Izobraževanje: Za analizo podatkov, pripravo učnih gradiv, statistične izračune.
  • Znanstvene Raziskave: Za obdelavo in analizo eksperimentalnih podatkov.
  • Osebna Uporaba: Za vodenje osebnih financ, načrtovanje dogodkov, vodenje evidence itd.

Vnos podatkov

V Excelove celice lahko vnašamo podatke na več različnih načinov. Najbolj osnoven in enostaven način je kar z vnosom v samo celico. Podatek vnesemo tako, da kliknemo na željeno celico in začnemo tipkati. Vsa vsebina se bo avtomatsko vnesla v celico na katero smo kliknili.

Naslednja opcija je vnos preko polja za vnos formul oziroma funkcij. To polje se nahaja na vrhu nad mrežo celic in izgleda takole:

Kliknemo v prazen prostor in začnemo vnašati podatke. Na levi se nam tudi izpiše katera celica je trenutno aktivna oziroma v katero celico se podatki vnašajo.

Če želimo popraviti podatke v celici, lahko to storimo na več načinov. Eden je tak, da dvokliknemo na celico in v njej popravimo želene podatke. Druga opcija je pa, da na celico enkrat kliknemo in podatke popravimo v zgornjem polju.

Vnos formul

Excel postane uporaben šele, ko z njim lahko rešujemo določene probleme. Izračunavamo davek, pregledujemo zaloge, seštevamo vrednosti ... Vse to lahko naredimo s formulami.
Formulo v excel vnesemo tako, da v celico najprej vnesemo enačaj, torej znak '=' (brez narekovajev). S tem smo Excelu povedali, da v tej celici želimo nekaj izračunati.

Oglejmo si najenostavneši primer:

V tem primeru želimo v stolpcu C izračunati koliko je vsota elementov v stolpcu A in B.
. Da bi to izračunali, moramo najprej v polje C1 vnesti pravo formulo. Klikneno na polje C1 in v polje vnesemo:

=A2*B2
Kadar vnašamo formule in kliknemo na neko drugo polje se bo to polje avtomatsko vneslo v formulo. Začetniki pogosto kliknejo drugam, da bi s tem razveljavili vnos, vendar to ne razveljavi vnosa ampak samo vnese novo polje v enačbo. Vnos razveljavimo s pristiskom na tipko ESC.

S pritiskom na tipko enter zaključimo z vnosom formule in rezultat se nam prikaže v celici. Če si želimo ogledati formulo, kliknemo na celici v kateri je formula in si formulo ogledamo v prostorčku za funkcije zgoraj.

Sedaj želimo formulo uporabiti še za vse preostale celice v stolpcih. To naredimo tako, da se prestavimo v spodnji desni kot celice v kateri je formula, dokler se nam ne prikaže poln črn križ.
Miškin kazalec mora izgledati takole:
Po tem samo kopiramo formulo do konca stolpca tako da z miško (pri pritisnjenem kliku) povlečemo navzdol do konca.

S tem smo izračunali vse želene podatke.

Prijavite se na online tečaj in dostopajte do vseh vsebin

Za samo 29,90 € prejmete:

  • Neomejen dostop do vseh tečajev znotraj skupine: MS Office za 3 mesece
  • Datoteke v obliki rešenih in nerešenih vaj
  • Videoposnetke z razlago posameznih vsebin
  • Dodaten 10% popust na udeležbo na kateremkoli webinarju ali seminarju.
  • Možnost opravljanja certifikata.

Že imate dostop? Vpišite se tukaj.